Priser

Samtliga priser är inkl. moms (25%) och i svenska kronor. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för uppenbara feltryck av prisinformation, fel i artikelinformation samt eventuell slutförsäljning.

Betalning

Vi på Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) strävar hela tiden efter att det ska vara så enkelt, flexibelt och tryggt som möjligt för dig att handla hos oss. Därför samarbetar vi med Klarna som ger dig som kund flera möjligheter kring din betalning, på ett snabbt, säkert och smidigt sätt.

Returer

Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) följer lagen om distanshandel och tillämpar ångerrätt inom 14 dagar från den dag du mottagit dina varor.

Om du vill ångra ditt köp, kontakta kundservice och meddela om din retur. Du kommer då att få en returfraktsedel mejlad till dig.

OBS! Skicka inte returer utan att först ha kontaktat kundservice.

Ångerrätten gäller endast oöppnade produkter och omfattar inte produkter som är specialbeställda eller unikt framtagna, exempelvis specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Ångerrätt gäller inte vid brutna/blandade färger.

Returfrakten kostar 199 kronor inom Sverige.

Kredit utfärdas inom 30 dagar efter mottaget returpaketet till den betalningsmetod du använde vid ditt köp.

Returer på grund av felaktig vara/reklamation står tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) för.

Outlösta paket

Tapetshopen debiterar hela ordervärdet inklusive frakt och eventuella fakturaavgifter för outlösta försändelser, för att täcka Tapetshopens kostnader för material, arbete, transport och administration. Ditt paket ligger i 7 dagar på valt utlämningsställe.

Reklamation

Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) följer gällande lagar angående reklamation i Sverige. Om varan är skadad eller på något annat sätt felaktig ska den reklameras.
Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) ersätter då med en ny vara eller pengarna tillbaka. Observera dock att en uppsatt vara normalt är en godkänd vara och att eventuell reklamation eller anmärkning ej godkänns.

Transportskada

Om du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skadan, ska du EJ ta emot godset, utan lämna det på utlämningsstället och kontakta oss omgående.

Minderåriga

Personer som är under 18 år är ej tillåtna att handla produkter eller tjänster i vår butik utan målsmans tillåtelse.

Hantering av personuppgifter

Vi hanterar alla personuppgifter med sekretess och vi lämnar inte ut utgifter till tredje part, vidare följer vi Personuppgiftslagen i Sverige. Mer information hittar ni här: https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/