Frakt

Fraktfritt på alla köp av ordinarievaror inom Sverige!

Outletvaror fraktfritt på alla köp över 800 kr. På köp under 800 kr debiteras 89 kr i fraktavgift.

Varorna hämtas på anvisat utlämningsställe nära dig. Avisering sker via post eller sms.

Leverans
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar.
Du kommer att få en avisering i brevlådan eller som sms när du kan hämta ditt paket.
Du hämtar paketet på ditt utlämningsställe som finns angivet på avin.

Köpvillkor
I priserna ingår moms med 25%, om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser motsvarande ändringen.

Betalning
Vi på Tapetshopen strävar hela tiden efter att det ska vara så enkelt, flexibelt och tryggt som möjligt för dig att handla hos oss. Därför samarbetar vi med Klarna som partner, vilket ger dig som kund flera möjligheter kring din betalning, på ett snabbt, säkert och smidigt sätt.

Returer
Tapetshopen följer lagen om distanshandel och tillämpar returrätt inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan.

Dock innefattas inte produkter från vår Outlet, och inte produkter som är specialbeställda (exempelvis specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel).
Det är därtill viktigt att tänka på:

– Förpackningen måste vara helt obruten

– Varor kan returneras inom 14 dagar, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Packa varan väl. OBS! Paketet ska skickas direkt till oss, ej via ombud. Skickas paketet via ombud så debiteras du med 200 kronor. 

– Du står själv för returfrakten. Vi kan erbjuda en eller flera returfraktsedlar mot en kostnad på 125:- SEK per paket. Kredit utfärdas när returen anlänt till oss.

– Kredit utfärdas inom 30 dagar när returpaketet anlänt till Tapetshopen.se.

Returer på grund av felaktig vara/reklamation står tapetshopen.se för.

Outlösta paket

Om beställd försändelse ej hämtas ut debiteras frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Ej uthämtad försändelse av kund betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Reklamation
Tapetshopen följer gällande lagar angående reklamation i Sverige.

Om varan är skadad eller på något annat sätt felaktig ska den reklameras. Tapetshopen.se ersätter då med en ny vara,
alternativt pengarna tillbaka. Observera dock att en uppsatt vara normalt räknas som en godkänd vara och att eventuell reklamation eller anmärkning ej godkänns.

Transportskada
Om du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skadan ska du ej ta emot godset, utan lämna kvar det på utlämningsstället och kontakta oss omgående.

Komplettering
Tapeter kan också variera något i nyans mellan olika tillverkningstillfällen. Fabrikanten märker alltid rullarna med ett särskilt tryck/batchnummer. Vid kompletteringar kan vi tyvärr ej garantera leverans av ursprungligt batchnummer. Observera att denna skillnad inte ger dig rätt till retur. Var alltid noggrann med att räkna ut mängden tapeter du behöver och vid eventuell komplettering ange alltid den batch du önskar i meddelanderutan i kassan.

Minderåriga
Personer som är under 18 år gamla är ej tillåtna att handla produkter (eller tjänster) i vår butik utan målsmans tillåtelse.

Hantering av personuppgifter
Vi hanterar samtliga personuppgifter med sekretess och vi lämnar inte ut uppgifter till tredje part, vidare följer vi personuppgiftslagen (PUL) i Sverige. Mer information hittar ni här
https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/