Priser

Samtliga priser är inkl. moms (25%) och i svenska kronor. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för uppenbara feltryck av prisinformation, fel i artikelinformation samt eventuell slutförsäljning.

Betalning

Vi på Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) strävar hela tiden efter att det ska vara så enkelt, flexibelt och tryggt som möjligt för dig att handla hos oss. Därför samarbetar vi med Klarna som ger dig som kund flera möjligheter kring din betalning, på ett snabbt, säkert och smidigt sätt.

Returer

Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) följer lagen om distanshandel och tillämpar ångerrätt inom 14 dagar från den dag du mottagit dina varor.

Om du vill ångra ditt köp, kontakta kundservice och meddela om din retur. Du kommer då att få en returfraktsedel mejlad till dig.

OBS! Skicka inte returer utan att först ha kontaktat kundservice: info@tapetshopen.se

Ångerrätten gäller endast oöppnade produkter och omfattar inte produkter som är specialbeställda eller unikt framtagna, exempelvis specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. Ångerrätt gäller inte vid brutna/blandade färger.

Returfrakten kostar 199 kronor inom Sverige.

Kredit utfärdas inom 30 dagar efter mottaget returpaketet till den betalningsmetod du använde vid ditt köp.

Returer på grund av felaktig vara/reklamation står tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) för.

Outlösta paket

Tapetshopen debiterar hela ordervärdet inklusive frakt och eventuella fakturaavgifter för outlösta försändelser, för att täcka Tapetshopens kostnader för material, arbete, transport och administration. Ditt paket ligger i 7 dagar på valt utlämningsställe.

Reklamation

Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) följer de lagar och regler som gäller för reklamation i Sverige. Om en vara är skadad eller på något sätt felaktig ska den reklameras. I sådana fall ersätter Tapetshopen.se i första hand varan med en ny eller erbjuder återbetalning. Observera att en vara som har monterats vanligtvis anses som godkänd, och reklamation eller anmärkning accepteras då inte. Vi lämnar inte garanti för fel som orsakas av slitage, felaktig installation eller oaktsamhet.

Vi rekommenderar att du alltid noggrant kontrollerar varan innan uppsättning för att säkerställa att inga fabrikationsfel eller transportskador har uppstått. Detta är särskilt viktigt eftersom vi inte ersätter eventuella kringkostnader, såsom omtapetsering.
För att uppnå ett bra slutresultat är det viktigt att följa de medföljande uppsättningsanvisningarna. Trots att dom flesta av våra tapeter är enkla att montera, rekommenderar vi att du, om du är osäker, söker hjälp från en yrkesperson.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, felaktig information eller felaktiga specifikationer på alla artiklar och tjänster i vårt sortiment. All bildinformation på våra sidor är att betrakta som illustrationer, och vi kan inte garantera att bilderna exakt återger varans utseende och egenskaper.
Enligt konsumentköplagen har privatpersoner rätt till reklamation i upp till tre år, oavsett garanti. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. Om reklamation sker efter att garantitiden har löpt ut är det köparen som måste visa att felet fanns vid leveranstillfället.

Transportskada

Om du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skadan, ska du EJ ta emot godset, utan lämna det på utlämningsstället och kontakta oss omgående.

Minderåriga

Personer som är under 18 år är ej tillåtna att handla produkter eller tjänster i vår butik utan målsmans tillåtelse.

Tvister

Vid eventuella tvister mellan konsument och Tapetshopen.se (Örgryte Färg & Tapet AB) kan alternativ tvistlösning användas, vilket innebär att en tvist kan lösas på ett snabbt och effektivt sätt utan att behöva gå till domstol.

I Sverige är det i de flesta fall Allmänna reklamationsnämnden (ARN) som ansvarar för tvistlösning. Konsumenten har möjlighet att anmäla tvister till ARN för att få en rekommendation om hur tvisten kan lösas. Även om ARNs rekommendationer inte är bindande, rekommenderas medlemmar av Svensk Handel att följa deras beslut. Processen hos ARN är helt skriftlig och kostnadsfri för både konsument och företag. ARN tillämpar även värdegränser för prövning av tvister. För mer information om värdegränser och ARNs verksamhet kan du läsa mer på deras officiella hemsida.

Vi på Tapetshopen.se strävar efter att alltid lösa eventuella tvister på ett smidigt och rättvist sätt för båda parter.

Hantering av personuppgifter

Vi hanterar alla personuppgifter med sekretess och vi lämnar inte ut utgifter till tredje part, vidare följer vi Personuppgiftslagen i Sverige. Mer information hittar ni här: https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/